Suzuki S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid
W salonach marki Suzuki debiutuje S-Cross z nowym układem napędowym Strong Hybrid, czyli z tzw. pełną hybrydą. Rozwiązania techniczne samochodu, który został opracowany w Suzuki Motor Corporation, przetestowano w modelu Vitara Strong Hybrid. Najnowszy napęd SUV-a japońskiej marki jest oszczędny dla portfela – zużycie benzyny (wg WLTP w cyklu mieszanym) wynosi od 5,2 litra na setkę, a więc przejechanie 100 km tym modelem Suzuki kosztuje ok. 40 złotych (*).
S-Cross jest niekwestionowanym przebojem w swoim segmencie i jednym z najchętniej wybieranych modeli Suzuki. Kolejne wcielenia tego auta doceniono za wygodę, bogate wyposażenie już w najtańszych wersjach, przestrzeń w kabinie oraz funkcjonalność. Od premiery modelu SX4 S-Cross, która miała miejsce w roku 2013, samochód jest także prekursorem wielu zmian technologicznych. W tegorocznej ofercie S-Cross był dostępny z silnikiem 1,4 Boosterjet (K14D) i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Takie auta pozostają w sprzedaży, ale ze skrzyniami manualnymi. Strong Hybrid uzupełni tym samym firmową ofertę SUV-ów, a będzie dostępny wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.

Co na wyposażeniu?
Samochód oferowany jest w kombinacji trzech wersji wyposażenia, a także w ośmiu kolorach nadwozia (większość jest metalizowanych, część także w odcieniu perłowym). S-Cross Strong Hybrid jest bogato wyposażony już w bazowej odmianie Premium (dwie pozostałe wersje to Elegance i – topowa - Elegance Sun). Najtańsza pełna hybryda S-Cross kosztuje od 120 900 zł. Na liście wyposażenia Strong Hybrid Premium jest komplet najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo (LDW, LDP, TSR, Weaving Alert, BSM, RCTA) oraz 17-calowe felgi aluminiowe.
Podstawowy S-Cross ma też automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system kluczyka elektronicznego (wystarczy mieć go w kieszeni czy torebce, żeby otworzyć drzwi, a następnie uruchomić silnik) oraz reflektory full LED (przednie i tylne). Samochody w wersji Elegance prócz wyposażenia Premium dodatkowo wyposażane są w nawigację satelitarną z trzyletnią (bezpłatną!) aktualizacją map, głośnik centralny w audio, 9-calowy interaktywny system multimedialny oraz kamerę 360 stopni (pierwszą taką w Suzuki). Siedzenia w tych SUV-ach są obszywane tapicerką z tkaniny, ale wykończenie w wyższych wersjach jest skórzane. Do tego polerowane felgi aluminiowe, zaś w wersji Elegancje Sun - dużych rozmiarów przeszklony dach panoramiczny.
* (stosując przybliżone średnie ceny paliwa z lipca 2022).
Do końca roku obniżka cen silników zaburtowych!
Warto zwrócić uwagę, że w ramach grudniowej obniżki, która potrwa do ostatniego dnia roku, można otrzymać rabat do 23% na silniki o mocy od DF2,5 do DF140B (gama 2,5-140 koni).
Dowiedz się więcejVitara i S-Cross Hybrid z kołami za… złotówkę
Wkrótce zakończy się finalna wyprzedaż Suzuki Vitara i S-Cross z napędem Hybrid.
Dowiedz się więcejBiodegradowalne opakowania na części Suzuki
W Suzuki Motor Corporation wprowadzono nowe opakowania na części zamienne, zastępując dotychczas stosowane worki na te produkowane z użyciem specjalnego dodatku „P-Life Additive” sprzyjającego biodegradacji tworzyw trudno ulegających rozkładowi (*).
Dowiedz się więcejGSX-R1000R jednośladem roku w The Best of Moto 2025
Na wielkiej gali w Warszawie oficjalnie poznaliśmy zwycięzców 8. edycji plebiscytu portalu moto.pl/Gazeta.pl.
Dowiedz się więcej






