LIGHTWEIGHT SPORTS

SERIA ZE STEROWANIEM MECHANICZNYM

DF50A/DF40A

DF50A/DF40A

Znaczące obniżenie zużycia paliwa i najwyższa wydajność – nowa generacja silników DF50A i DF40A.

DF40A
już od 30 990 zł
DF50A
już od 31 990 zł
Zobacz pełny cennik
Picture of boat using DF50A/DF40A Picture of boat using DF50A/DF40A

Wysoko wydajny, 12-zaworowy silnik z głowicą w układzie DOHC

Inżynierowie Suzuki opracowali silniki DF50A i DF40A w oparciu o sprawdzone rzędowe, trzycylindrowe i 12-zaworowe rozwiązanie. Ten wysoko wydajny silnik dysponuje pojemnością 941cm3 i głowicą w układzie DOHC. Jest on jedyną jednostką zaburtową w swojej klasie mocy 36,8kW (50KM)/29,4kW (KM), wyposażoną w tego rodzaju głowicę z czterema zaworami na cylinder i układem dolotowym zoptymalizowanym pod kątem wysokiej sprawności z zakresie wysokich prędkości obrotowych.
Projektując ten silnik, Inżynierowie Suzuki wzięli pod uwagę także wydajność mechaniczną. Każdy podzespół został dokładnie przeanalizowany i zaprojektowany na nowo w taki sposób, aby zminimalizować straty mechaniczne i osiągnąć lepszą wydajność. Za przykład może posłużyć nowa pompa oleju o mniejszych oporach, zapewniająca ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Suzuki's Lean Burn Control System

Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control to inteligentny system, który monitoruje pracę silnika w różnych warunkach, przewiduje zapotrzebowanie na paliwo i podaje uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90A/80A/70A, został zaimplementowany także w DF60A z uwagi na fakt, iż zapewnia on nieporównywalne obniżenie zużycia paliwa odczuwalne zarówno w przypadku niskich, jak i wysokich obrotów, na których silnik pracuje przez większość czasu. Przeprowadzone testy laboratoryjne dowodzą, że przy średnich prędkościach silniki charakteryzuje się niższym o 23% zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.

Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa

Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.

Bezobsługowy łańcuch rozrządu

DF50A i DF40A to jedyne w swojej klasie mocy 36.8kW (50KM)/ 29.4kW (40KM) jednostki zaburtowe wyposażone w zanurzony w kąpieli olejowej, bezobsługowy łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem, który zapewnia żeglarzom lata niezawodnej pracy.

Alternator o dużej wydajności i natężeniu 19A

DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.

Dążąc do perfekcji

Z dumą wzięliśmy udział w Olimpijskich i Paraolimpijskich Regatach Żeglarskich w Londynie w 2012 roku, jako wyłączny sponsor silników zaburtowych. W ramach tego prestiżowego wydarzenia dostarczyliśmy modele DF40A.

Wysoko wydajny, 12-zaworowy silnik z głowicą w układzie DOHC

Inżynierowie Suzuki opracowali silniki DF50A i DF40A w oparciu o sprawdzone rzędowe, trzycylindrowe i 12-zaworowe rozwiązanie. Ten wysoko wydajny silnik dysponuje pojemnością 941cm3 i głowicą w układzie DOHC. Jest on jedyną jednostką zaburtową w swojej klasie mocy 36,8kW (50KM)/29,4kW (KM), wyposażoną w tego rodzaju głowicę z czterema zaworami na cylinder i układem dolotowym zoptymalizowanym pod kątem wysokiej sprawności z zakresie wysokich prędkości obrotowych.
Projektując ten silnik, Inżynierowie Suzuki wzięli pod uwagę także wydajność mechaniczną. Każdy podzespół został dokładnie przeanalizowany i zaprojektowany na nowo w taki sposób, aby zminimalizować straty mechaniczne i osiągnąć lepszą wydajność. Za przykład może posłużyć nowa pompa oleju o mniejszych oporach, zapewniająca ruchomym częściom silnika lepsze smarowanie, co w połączeniu z mniejszymi stratami mechanicznym w innych obszarach pracy jednostki znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Diagram of Mechanically Efficient DOHC 12-Valve Engin

Suzuki Easy Start System

Rozruch silnika z układem Suzuki Easy Start jest szybszy i łatwiejszy. W przypadku typowych silników zaburtowych, sternik musi trzymać kluczyk, dopóki silnik nie podejmie pracy. Dzięki układowi Easy Start wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Aby przyspieszyć gotowość jednostki do pracy, układ zapewnia płynniejszy i lepszy rozruch.

Mniej zanieczyszczeń i efektywniejsza praca

Zaawansowane technologie czterosuwowe od Suzuki zapewniają czystszą i bardziej wydajną pracę silnika, zgodnie z normą czystości spalin EURO 1 (Dyrektywą Unii Europejskiej 2003/44/EC) – standardami emisji UE (dla gazów spalinowych i poziomu hałasu) określonymi przez Parlament Europejski i Radę. Dodatkowo silnik posiada certyfikat, potwierdzający ocenę trzech gwiazdek wystawioną przez kalifornijską agencję ds. czystości powietrza CARB (California Air Resources Board).

Suzuki's Lean Burn Control System

Układ spalania mieszanek ubogich Suzuki Lean Burn Control to inteligentny system, który monitoruje pracę silnika w różnych warunkach, przewiduje zapotrzebowanie na paliwo i podaje uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną. Układ ten wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90A/80A/70A, został zaimplementowany także w DF60A z uwagi na fakt, iż zapewnia on nieporównywalne obniżenie zużycia paliwa odczuwalne zarówno w przypadku niskich, jak i wysokich obrotów, na których silnik pracuje przez większość czasu. Przeprowadzone testy laboratoryjne dowodzą, że przy średnich prędkościach silniki charakteryzuje się niższym o 23% zużyciem paliwa w porównaniu z poprzednim modelem.

Bezobsługowy łańcuch rozrządu

DF50A i DF40A to jedyne w swojej klasie mocy 36.8kW (50KM)/ 29.4kW (40KM) jednostki zaburtowe wyposażone w zanurzony w kąpieli olejowej, bezobsługowy łańcuch rozrządu z automatycznym napinaczem, który zapewnia żeglarzom lata niezawodnej pracy.

Picture of Maintenance Free Timing Chain

Wielopunktowy sekwencyjny układ wtrysku paliwa

Suzuki zapoczątkowało używanie elektronicznego wielopunktowego sekwencyjnego wtrysku paliwa w silnikach czterosuwowych. To zaawansowane i sprawdzone rozwiązanie umożliwia pobieranie z czujników umieszczonych w kluczowych strefach silnika danych, które następnie są przetwarzane i służą do ustalenia optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej. Gwarantuje to płynniejszy rozruch, maksymalnie wydajną pracę, znaczące obniżenie zużycia paliwa i mniejszą emisję zanieczyszczeń.

Alternator o dużej wydajności i natężeniu 19A

DF50A i DF40A zostały wyposażone w wydajny alternator o nominalnym natężeniu prądu 19A zaprojektowany w taki sposób, aby dostarczać prąd o natężeniu minimum 11,5 A już przy prędkości obrotowej silnika wynoszącej 1000 obr/min. W normalnych warunkach wytwarza on wystarczającą moc do zapewnienia pracy układów elektroniki morskiej w większości sytuacji.

Diagram of Large capacity 19A Alternator

Powłoka antykorozyjna Suzuki

Suzuki zabezpiecza zewnętrzne powierzchnie silnika zaburtowego przed zgubnym wpływem korozji za pomocą specjalnie opracowanej powłoki antykorozyjnej. Powłoka aplikowana jest bezpośrednio na powierzchnię aluminium, co gwarantuje najlepszą możliwą przyczepność do podłoża i zapewnia skuteczną ochronę przed korozją, jednocześnie zabezpieczając zewnętrzne powierzchnie aluminiowe przed działaniem słonej wody.

Diagram of Suzuki's Anti Corrosion System
MODELDF50A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508 X : 635*5
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0*5
Rodzaj silnikaDOHC
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów3
Pojemność skokowa cm3941
Średnica x skok tłoka mm72.5 x 76
Moc maks. kW (KM) 36.8 (50)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,300-6,300
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej2.7 litra
Zbiornik paliwa25 l (opcjonalnie)
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 19A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.27:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)9”-17”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego
MODELDF40A
Zalecana wysokość pawęży mmS : 381 L : 508 X : 635*5
Układ rozruchowyElektryczny
Masa silnika kg*1S : 102.0 L : 104.0 X : 107.0*5
Rodzaj silnikaDOHC
Układ zasilaniaWielopunktowy, sekwencyjny wtrysk paliwa sterowany elektronicznie nie potrzebujący akumulatora
Liczba cylindrów3
Pojemność skokowa cm3941
Średnica x skok tłoka mm72.5 x 76
Moc maks. kW (KM) 29.4 (40)
Prędkość obrotowa przy całkowicie otwartej przepustnicy obr/min5,000-6,000
SterowanieZdalne
Rozruchowe wzbogacenie mieszanki
Pojemność miski olejowej2.7 litra
Zbiornik paliwa25 l (opcjonalnie)
Układ zapłonowyElektroniczny
Alternator12V 19A
Mocowanie silnikaZawias
Sposób trymowania i odchylaniasterowane elektrycznie
Przełożenie2.27:1
Schemat zmiany biegówF-N-R
Wylot spalinPrzez piastę śruby napędowej
Standardowa śruba napędowa (skok)9”-17”
Możliwe do zastosowania śruby napędowe (skok)*2
Wszystkie śruby typu trzyłopatkowego

Cennik

Model Śruba Masa Manetka Elektryczna wiązka podłączeniowa 6,5m Zegary Technologia Lean Burn Cena brutto
DF40ATS Aluminiowa 102kg Obrotomierz + zegar trymu 30 990 zł
DF40ATL Aluminiowa 104kg Obrotomierz + zegar trymu 30 990 zł
DF50ATS Aluminiowa 102kg Obrotomierz + zegar trymu 31 990 zł
DF50ATL Aluminiowa 104kg Obrotomierz + zegar trymu 31 990 zł