Technika

SILNIKI ZABURTOWE SUZUKI: PRZYSZŁOŚĆ ZACZYNA SIĘ TERAZ!

Lider na rynku w dziedzinie konstrukcji silników 4-suwowych, rozwiązań technicznych i niskiego zużycia paliwa

Po wprowadzeniu przemysłu w świat silników czterosuwowych oraz zbudowaniu najlżejszych i najbardziej zwartych silników w swoich klasach, które przesunęły granice mocy i osiągów, inżynierowie Suzuki stworzyli silniki zaburtowe charakteryzujące się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa bez obniżenia mocy i osiągów, które wytyczyły nowy kurs na przeciw rosnącym kosztom paliwa. Dzięki technice Lean Burn Control, Suzuki znowu znajduje się w czołówce, zapewniając wiodące w klasie niskie zużycie paliwa, które pozwoli użytkownikom spędzić więcej czasu na wodzie i mniej na tankowaniu.

Wprowadzony po raz pierwszy w silnikach DF90A/80A/70A układ Suzuki Lean Burn Control z wyprzedzeniem określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach, dostarczając bardziej oszczędną mieszankę. W przeciwieństwie do innych producentów, układ Suzuki został tak zaprojektowany, aby korzyści z jego działania były odczuwalne w szerszym zakresie pracy, zapewniając znaczące obniżenie zużycia paliwa zarówno przy niskich jak i wysokich prędkościach. Wszystkie modele silników Suzuki, w których zastosowano układ sterujący spalaniem mieszanek ubogich, tzn. DF20A/15A, nagradzany DF50A/40A, DF60A, nowy DF140A/115A/100A i nowe flagowe DF300AP i DF250AP zostały gruntownie zmodernizowane, aby stały się tak lekkie i sprawne mechanicznie jak to tylko możliwe, dzięki czemu użytkownicy mogą najlepiej wykorzystać każdą kroplę paliwa. Suzuki poświęciło się produkcji najbardziej zaawansowanych technicznie silników zaburtowych na świecie. Oferujemy pełną gamę silników zaburtowych, od DF2.5 o mocy 1,8 kW (2,5 KM) do DF300AP o mocy 220,7 kW (300 KM), które zdobyły uznanie w postaci wielu nagród, pochodzących zarówno od przemysłu jak i dziennikarzy, potwierdzających przewagę produktów Suzuki. Szukając najlepszych silników trzeba patrzeć na lidera. Na Suzuki.

4-SUWOWE SILNIKI SUZUKI - CECHY I KORZYŚCI
3-CYLINDROWE SILNIKI RZĘDOWE DOHC Z 12ZAWORAMI:

(60A, 50A, 40A) Cztery zawory na cylinder i dwa wałki rozrządu zapewniają maksymalne osiągi silnika i niskie zużycie paliwa. DF50/40 zdobył w 1998 roku drugą z rzędu nagrodę IMTEC Innovation Award i NMMA Innovation Award for Suzuki Marine w 2011.

32-BITOWY KOMPUTER:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 20A, 15A) Na bieżąco monitoruje stan silnika i precyzyjnie steruje elektronicznym wtryskiem paliwa Suzuki.

3-STOPNIOWA KOMORA ROZPRĘŻNA I WYLOT SPALIN PRZEZ PIASTĘ ŚRUBY NAPĘDOWEJ:

(wszystkie oprócz 6, 5, 4 i 2.5) Zapewniają wyjątkowo cichą pracę.

4-CYLINDROWE SILNIKI RZĘDOWE DOHC Z 16 ZAWORAMI:

(175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A) Dzięki imponującej pojemności skokowej 2867cm3

(DF175/150), 2044cm3

(DF140A/DF115A/100A) i 1502cm3

(DF90A/80A/70A), te silniki łączą w sobie najlepsze doświadczenia Suzuki w dziedzinie samochodów, motocykli i silników zaburtowych ustanawiając nowe standardy w swoich klasach mocy. Wystarczy wspomnieć, że DF140 zdobył nagrodę Motor Boating Magazine Editor's Choice Award w 2002 roku, a DF115 zdobył nagrodę Motor Boating Magazine Editor's Choice Award w 2001.

ALTERNATOR CHŁODZONY POWIETRZEM:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A) Koło zamachowe ma łopatki, które kierują strumień powietrza na układ ładowania w celu obniżenia jego temperatury i zwiększenia trwałości.

BEZPOŚREDNI UKŁAD ZAPŁONOWY:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A) Cewki zapłonowe zintegrowane ze świecami zapłonowymi ograniczają zakłócenia, zmniejszają liczbę elementów i upraszczają budowę obwodów elektrycznych.

CAŁKOWICIE ELEKTRONICZNY UKŁAD ZAPŁONOWY:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A) Dwa razy silniejszą iskra zapłonowa oznacza bardziej efektywne spalania i większą moc.

CHŁODZONY UKŁAD ZASILANIA:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A) Układ zasilania jest wyposażony w układ chłodzenia. Niższa temperatura paliwa zwiększa moc silnika.

CHŁODZONY WODĄ SEPARATOR OPARÓW/POMPA PALIWA:

(60A, 50A, 40A) Ogranicza emisję oparów i można go opróżnić na czas przechowywania silnika poza sezonem.

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO:

(140A, 115A) Wykrywa i zapobiega nieprawidłowemu procesowi spalania, zapewniając optymalne osiągi silnika.

DWUSTOPNIOWY MECHANIZM NAPĘDU ROZRZĄDU:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A) Wykorzystuje zarówno koła zębate jak i łańcuch. Takie rozwiązanie pozwala na zastosowanie mniejszych kół łańcuchowych, a co z tym idzie na zmniejszenie wymiarów głowicy i pokrywy zaworów.

DWUSTOPNIOWY UKŁAD NAPĘDOWY:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A) Zapewnia moment obrotowy pozwalający na obracanie większymi śrubami napędowymi bez zmiany kształtu lub masy silnika zaburtowego. To oznacza szybsze rozpędzanie i wyższą prędkość maksymalną.

FUNKCJONALNY RUMPEL SUZUKI:

(9.9A, 8A) Elementy sterujące zmianą biegów, przepustnicą i oporem manetki są łatwo dostępne i pozwalają na łatwe sterowanie.

JEDNOELEMENTOWY, KUTY WAŁ KORBOWY:

(wszystkie) Zapewnia wytrzymałość i trwałość.

KOREK SPUSTOWY OLEJU:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A, 25 V-TWIN, 20A, 15A, 9.9A, 8A) Znajdujący się na zewnętrznej powierzchni miski olejowej ułatwia wymianę oleju zarówno kiedy silnik jest uniesiony jak opuszczony.

KRÓCIEC DO PRZEPŁUKIWANIA SILNIKA:

(140A, 115A, 100A, 60A, 50A, 40A, 25V-TWIN, 20A, 15A, 9.9A, 8A, 6, 5, 4) Króćce umożliwiające podłączenie węża ogrodowego i ułatwiają czyszczenie układu chłodzenia z zanieczyszczeń i wody morskiej, nawet jeżeli silnik nie pracuje.

KRÓĆCE DO PRZEPŁUKIWANIA SILNIKA:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 90A, 80A, 70A) Silniki wyposażono w dwa króćce do przepłukiwania układu chłodzenia. Jeden z króćców znajduje się na tylnej ścianie

(DF300AP, 250AP, 250, 225, 200) lub po lewej stronie obudowy

(DF175, 150, 90A, 80A, 70A) a drugi na przedniej, co oznacza łatwy dostęp. Proste mocowanie pozwalające podłączyć wąż ogrodowy ułatwia czyszczenie układu chłodzenia z zanieczyszczeń i wody morskiej, nawet jeżeli silnik nie pracuje.

KUTE ALUMINIOWE KORBOWODY:

(25 V-TWIN) Wytrzymałe, trwałe i lekkie zapewniają niezawodność i wysokie osiągi.

ŁAŃCUCH ROZRZĄDU W KĄPIELI OLEJOWEJ:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A) Dzięki kąpieli olejowej i automatycznemu, hydraulicznemu napinaczowi, wydłużono czas eksploatacji i wyeliminowano przeglądy okresowe tego ważnego elementu.

MODUŁOWY ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW SUZUKI

(SUZUKI MODULAR INSTRUMENT SYSTEM

(SMIS)):

(Wyposażenie opcjonalne - 300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A, 20A, 15A) Ten łatwy w konfiguracji i montażu system wykorzystuje pozwalający na rozbudowę układ przewodów elektrycznych do przekazywania wyświetlaczom wielofunkcyjnym informacji w postaci graficznej i liczbowej. Po podłączeniu do systemu zgodnego ze standardem *NMEA2000® wyświetlacze mogą prezentować rzeczywiste wartości z czujników. Dzięki zastosowaniu ekskluzywnego modułu silnika SMIS wyświetlacz pozwala obserwować parametry pracy silnika.

(Ta funkcja występuje tylko w przypadku wyświetlaczy 4-calowych).

OCHRONA ANTYKOROZYJNA SUZUKI:

(wszystkie modele) Specjalna powłoka antykorozyjna nakładana bezpośrednio na powierzchnie elementów ze stopu aluminium zabezpiecza zewnętrzne elementy silnika przed korozją.

ODSUNIĘTY WAŁ NAPĘDOWY:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A) To rozwiązanie polega na przesunięciu kadłuba silnika do przodu, nad wspornik pawężowy, co zapewnia lepsze wyrównoważenie oraz pozwala uzyskac bardziej zwartą sylwetkę w porównaniu z konkurencją.

OPŁYWOWA OBUDOWA PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ:

(300AP, 250AP, 90A, 80A, 70A) Hydrodynamiczny kształt zmniejsza opór, jaki stawia obudowa przekładni głównej, przyczyniając się do szybszego rozpędzania i wyższej prędkości.

PRZEŁĄCZNIK STEROWANIA ODCHYLANIEM SILNIKA:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A) Znajdujący się z boku silnika przełącznik pozwala na wygodne unoszenie i opuszczanie silnika bez konieczności włączania zapłonu.

SILNIK V6 55° DOHC Z 24 ZAWORAMI:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200) Kadłub silnika o kącie rozwidlenia cylindrów 55° i sprawdzony, przesunięty wał napędowy zapewniają silnikom Suzuki V6 wąską, zwartą konstrukcję. DF300AP zdobył nagrodę IBEX Innovation Award w 2006 roku i NMMA INNOVATION AWARD w 2012, a DF250 otrzymał nagrodę NMMA Innovation Award w 2003 i w 2004 - Motor Boating Magazine Editor's Choice Award.

ŚRUBA LEWOSKRĘTNA

(COUNTER ROTATION):

(250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A) Zapewnia doskonałą charakterystykę napędu w przypadku dwusilnikowych zespołów napędowych.

UKŁAD DIAGNOSTYCZNY:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A, 20A, 15A) Skraca czas lokalizowania usterki i pozwala na sprawdzenie stanu silnika podczas pracy. Diagnostyka obejmuje czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, kąt wyprzedzenia zapłonu, czujnik przepływu powietrza na biegu jałowym, cewki zapłonowe, czujnik biegu jałowego, czujnik temperatury ścianek cylindrów i stan zbyt wysokiego poziomu naładowania akumulatorów.

UKŁAD DOLOTOWY ZIMNEGO POWIETRZA:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A) Powietrze jest doprowadzane do silnika kanałami. Chłodniejsze powietrze jest bardziej gęste i zapewnia większą moc.

UKŁAD OGRANICZAJĄCY ODCHYLANIE SILNIKA:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A) Ogranicza odchylania silnika.

UKŁAD OSTRZEGANIA O CIŚNIENIU OLEJU W UKŁADZIE SMAROWANIA:

(wszystkie oprócz 6, 5, 4 I 2.5) Ten układ włącza się, kiedy ciśnienie oleju w układzie smarowania spadnie poniżej prawidłowego poziomu.

UKŁAD OSTRZEGANIA O NISKIEJ EFEKTYWNOŚCI CHŁODZENIA:

(wszystkie oprócz 6, 5, 4, 2.5) Układ włącza się, kiedy temperatura ścianek cylindra jest zbyt wysoka ze względu na niedostateczne chłodzenie wodą.

UKŁAD OSTRZEGANIA PRZED NADMIERNĄ PRĘDKOŚCIĄ OBROTOWĄ:

(wszystkie modele) Układ włącza się, kiedy prędkość obrotowa silnika przekracza wartość maksymalną przez co najmniej 10 sekund.

UKŁAD PRZYPOMINAJĄCY O WYMIANIE OLEJU:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A, 20A, 15A) Przypomina użytkownikowi, kiedy powininen wymienić olej w układzie smarowania silnika.

UKŁAD ROZRUCHOWY Z ODPRĘŻNIKIEM:

(20A, 15A) Ogranicza siłę potrzebną do ręcznego rozruchu silnika poprzez otwarcie zaworu wylotowego, kiedy tłok zbliża się do górnego zwrotnego położenia.

UKŁAD SELECTIVE ROTATION:

(300AP, 250AP) Dzięki specjalnej przekładni głównej można zmieniać kierunek obrotów śruby napędowej. To znaczy, że nie trzeba kupować silnika ze śrubą lewoskrętną.

UKŁAD STERUJĄCY SKŁADEM MIESZANKI PALIWOWO-POWIETRZNEJ Z CZUJNIKIEM TLENU

(O2 SENSOR FEEDBACK CONTROL SYSTEM):

(300AP, 250AP, 140A, 115A, 100A) Zapewnia niższy i bardziej stabilny poziom emisji zanieczyszczeń. Układ steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej w każdym zakresie pracy silnika, co oznacza dostarczanie optymalnej ilości paliwa do silnika przy każdej prędkości obrotowej.

UKŁAD STERUJĄCY SPALANIEM MIESZANEK UBOGICH SUZUKI

(LEAN BURN CONTROL SYSTEM):

(300AP, 250AP, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A, 20A, 15A) Układ zasilania, który z wyprzedzeniem określa ilość paliwa wymaganą do pracy silnika w danych warunkach, dostarczając uboższą, bardziej oszczędną mieszankę. Korzyści z działania układu są odczuwalne w szerokim zakresie pracy, zapewniając znaczące obniżenie zużycia paliwa zarówno przy niskich jak i wysokich prędkościach.

UKŁAD STERUJĄCY PRACĄ NA BIEGU JAŁOWYM

(IDLE AIR CONTROL):

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A, 20A, 15A) Zapewnia bardzo stabilną pracę na biegu jałowym i pozwala na uzyskanie niższej prędkości obrotowej biegu jałowego w porównaniu z konkurencją. Zdolność do trałowania z niższą prędkością oznacza niższe zużycie paliwa i niższą emisję zanieczyszczeń.

UKŁAD SUZUKI PRECISION CONTROL:

(300AP, 250AP) Ten komputerowy, elektroniczny układ sterowania przepustnicą i zmianą biegów zapewnia krótszy czas reakcji przepustnicy, szczególnie w niskim zakresie prędkości obrotowych, a także płynną i pewną zmianę biegów.

UKŁAD SUZUKI EASY START:

(300AP, 250AP, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A) Wystarczy obrócić kluczyk i zwolnić, a rozrusznik będzie pracował aż do uruchomienia silnika. Układ zapewnia bardziej płynny i bardziej sprawny rozruch.

WYDAJNE ŚRUBY NAPĘDOWE:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A) Zapewniają szybsze rozpędzanie i wyższą prędkość maksymalną.

UKŁAD WSPOMAGAJĄCY TRAŁOWANIE:

(wyposażenie opcjonalne dla 300AP, 250AP, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A) Umożliwia zmianę prędkości obrotowej o 50 obr/min w zakresie od prędkości biegu jałowego do 1200 obr/min dla zapewnienia precyzyjnej kontroli w zakresie niskich prędkości obrotowych.

UKŁAD WYDECHOWY 4-2-1:

(140A, 115A, 100A) Ten zmodernizowany układ wydechowy zapewnia większą moc dzięki mniejszym oporom przepływu spalin.

UKŁAD WYKRYWANIA WODY W PALIWIE

(NEW SUZUKI WATER DETECTING SYSTEM):

(300AP, 250AP, 140A, 115A, 100A) Filtr paliwa z funkcją wykrywania wody ostrzega użytkownika za pomocą sygnałów wzrokowych i akustycznych, kiedy w paliwie zostanie wykryta woda.

UKŁAD WYRÓWNOWAŻANIA SILNIKA:

(175, 150) Dwa wałki wyrównoważające są napędzane przez wał korbowy. Mimośrodowo osadzona masa ogranicza drgania powodowane przez wał korbowy.

UKŁAD ZABEZPIECZENIA ROZRUSZNIKA:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 50A, 40A) Zapobiega włączeniu rozrusznika podczas pracy silnika. W ten sposób zabezpiecza przed uszkodzeniem rozrusznik i koło zamachowe.

UKŁAD ZAPŁONOWY CDI

(TYRYSTOROWY):

(25 V-TWIN, 20A, 15A, 9.9A, 8A, 6, 5, 4, 2.5) Single unit system jest wyposażony w cewkę zapłonową i działa jako ogranicznik prędkości obrotowej zapewniając równocześnie stabilna prace na biegu jałowym.

WIELOFUNKCYJNY RUMPEL:

(115A*, 100A* 90A* 80A* 70A*, 60A, 50A, 40A/*wyposażenie opcjonalne) Ergonomiczny rumpel ma optymalnie rozmieszczone: dźwignię zmiany biegów, przełączniki i wskaźnik, co zapewnia bardziej wygodne sterowanie silnikiem zaburtowym bez względu na to, czy sternik używa prawej czy lewej ręki.

WIELOPUNKTOWY, SEKWENCYJNY, ELEKTRONICZNY WTRYSK PALIWA:

(300AP, 250AP, 250, 225, 200, 175, 150, 140A, 115A, 100A, 90A, 80A, 70A, 60A, 50A, 40A, 20A, 15A) Ten komputerowo sterowany układ zasilania na bieżąco monitoruje stan silnika i dostarcza odpowiednią ilość paliwa za pomocą pracujących sekwencyjnie wtryskiwaczy, tworząc w ten sposób odpowiednią mieszankę i zapewniając szybkie rozpędzanie, płynną pracę i maksymalną efektywność w szerokim zakresie zastosowań.

WIELOSTOPNIOWY UKŁAD DOLOTOWY:

(250, 225, 175, 150) Przy niższych prędkościach obrotowych, powietrze płynie przez długi kanał dolotowy, aby zwiększyć moment obrotowy i uzyskać maksymalną moc. Przy wyższych prędkościach obrotowych, zespół przepustnic kieruje powietrze do krótszego kanału, aby zapewnić większą ilość powietrza, mniejsze opory przepływu i wyższe osiągi przy wysokich prędkościach obrotowych.

WYŁĄCZNIK AWARYJNY:

(wszystkie modele)

ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU:

(300AP, 250AP ,250 i 175) Sportowe wałki rozrządu zapewniają najwyższe osiągi, a zmienne fazy rozrządu lepsze rozpędzanie i wyższą moc w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych.

Suzuki Precision Maneuvering:

* zarejestrowany znak handlowy National Marine Electronics Association (krajowe stowarzyszenie ds. elektroniki morskiej)